Kategorie wpisów
Najnowsze wpisy
Dziecko mające duże problemy w nauce szybko się męczy, wykonuje zadania z oporem, ma gorszą wydolność intelektualną, gorzej zapamiętuje. Na ogół wynika to z różnych nieprawidłowości rozwojowych dziecka.
W celu przywrócenia prawidłowości w zakresie danej funkcji stosujemy trening stymulacyjny i funkcjonalny.
Zarówno w treningu treningu stymulacyjnym jak i funkcjonalnym dążymy do poprawy funkcji podstawowych – m.in. wzroku, słuchu i motoryki.
W trakcie treningu funkcjonalnego na urządzeniu Brain-Boy nie dochodzi do stymulacji w układzie ośrodkowo nerwowym. W związku z tym, nie chcąc nadmiernie stymulować CUN, możemy tę metodę łączyć z innymi. Terapeuta otrzymuje informację zwrotną od dziecka. Jeśli dziecko jest zmęczone lub trening jest zbyt intensywny, dziecko doświadcza spadku wydolności, gorzej zapamiętuje, pojawia się więcej błędów i następuje odmowa wykonania zadania albo niezdolność do wykonania zadania. W takim przypadku można dobrać kilka zadań do możliwości dziecka, aby go nie przeciążyć.
Mamy też drugi rodzaj treningu, stymulacyjny – z zastosowaniem treningu lateralnego, którego celem jest pobudzenie aktywności ciała modzelowatego.
Trening polega na stymulacji słuchowej i stymulacji przedsionkowej.
Tak intensywny trening wymaga od osób będących pod opieką lekarza neurologa wyrażenia zgody na trening lateralny.
Sklep
Utworzono z pomocą Loobinoo
Matura czeka
Słonik - gabinet terapeutyczny
© Aneta Niewęgłowska