Umów się na wizytę

Kategorie wpisów

Najnowsze wpisy

Zadania terapeutyczne

29 marca 2021

TRENING STYMULACYJNY I FUNKCJONALNY W METODZIE WARNKEGO

Dziecko mające duże problemy w nauce szybko się męczy, wykonuje zadania z oporem, ma gorszą wydolność intelektualną, gorzej zapamiętuje. Na ogół wynika to z różnych nieprawidłowości rozwojowych dziecka.

W celu przywrócenia prawidłowości w zakresie danej funkcji stosujemy trening stymulacyjny i funkcjonalny.

 Zarówno w treningu treningu stymulacyjnym jak i funkcjonalnym dążymy do poprawy funkcji podstawowych – m.in. wzroku, słuchu i motoryki.

W trakcie treningu funkcjonalnego na urządzeniu Brain-Boy nie dochodzi do stymulacji w układzie ośrodkowo nerwowym. W związku z tym, nie chcąc nadmiernie stymulować CUN, możemy tę metodę łączyć z innymi. Terapeuta otrzymuje informację zwrotną od dziecka. Jeśli dziecko jest zmęczone lub trening jest zbyt intensywny, dziecko doświadcza spadku wydolności, gorzej zapamiętuje,  pojawia się więcej błędów i następuje odmowa wykonania zadania albo niezdolność do wykonania zadania. W takim przypadku można dobrać kilka zadań do możliwości dziecka, aby go nie przeciążyć.

Mamy też drugi rodzaj treningu, stymulacyjny – z zastosowaniem treningu lateralnego, którego celem jest pobudzenie aktywności ciała modzelowatego.

Trening polega na stymulacji słuchowej i stymulacji przedsionkowej.

Tak intensywny trening wymaga od osób będących pod opieką lekarza neurologa wyrażenia zgody na trening lateralny.

Sklep

Utworzono z pomocą  Loobinoo

Nasze marki

Słonik - gabinet terapii dysleksji

Matura czeka

Słonik -  gabinet terapeutyczny

© Aneta Niewęgłowska