Umów się na wizytę

Kategorie wpisów

Najnowsze wpisy

Zadania terapeutyczne

30 czerwca 2019

Terapia sensomotoryczna, integracja odruchów wczesnodziecięcych

Dzieci z opóźnionym rozwojem ruchowym, rozpoczynając naukę szkolną, wykonują większość czynności wolniej i z mniejszą precyzją. Są postrzegane jako „niezdary potykające się o własne nogi”. Niechętnie uczestniczą w grach zespołowych i zabawach ruchowych, a także w zajęciach technicznych i plastycznych. Często mają problem w nauce jazdy na rowerze czy rolkach, mają chorobę lokomocyjną.

Zdarza się też, że są grymaśne lub nie wiedzą, jak użyć swoich mięśni. Na przykład dziecko nie może otworzyć ciężkich drzwi lub zamiast podać piłkę do kolegi, to ciska w niego piłką całą siłą.

Nieprawidłowy rozwój sensomotoryczny dziecka powoduje, że ma ono trudności w opanowaniu podstawowych technik szkolnych.

Dziecko nie jest jednak skazane na wieczną porażkę. Gdy zauważymy wyżej wymienione problemy, wskazane byłoby przeprowadzenie diagnozowania poziomu zintegrowania odruchów wczesnodziecięcych przez wykwalifikowanego specjalistę, który posiada wiedzę i umiejętności w zakresie planowania i prowadzenia terapii sensomotorycznej.

Następnym krokiem jest opracowanie przez niego indywidualnego programu treningowego dopasowanego do problemu badanego dziecka.

Winfried Scholtz, na co dzień kierujący specjalistycznym gabinetem treningu terapeutycznego w Forum Zdrowotnym w Chemnitz, posiadający bogate doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi oraz w rehabilitacji zawodowej, zaproponował między innymi program treningowy „Flexi”.Celem wykonywania przedstawionych tu ćwiczeń jest wygaszanie (zintegrowanie) odruchów wczesnodziecięcych.

 

Sklep

Utworzono z pomocą  Loobinoo

Nasze marki

Słonik - gabinet terapii dysleksji

Matura czeka

Słonik -  gabinet terapeutyczny

© Aneta Niewęgłowska