Kategorie wpisów
Najnowsze wpisy
Na wydziale nauk społecznych Uniwersytetu Gdańskiego pod kierunkiem prof. Małgorzaty Lipowskiej (prof. M. Lipowska, P. Pawlicka, A. Łada (2015) przeprowadzono badania nad skutecznością metody Warnkego w terapii dysleksji. Grupę badawczą stanowiły dzieci w wieku 10-12 lat. Badanie obejmowało diagnozę wstępną, 20 sesji z wykorzystaniem Brain-Boy oraz diagnozę końcową. Zaobserwowano poprawę funkcjonowania dzieci w zakresie: różnicowania głosek/fonemów, analizy i syntezy głoskowej/fonemowej, integracji wzrokowo-słuchowej, pamięci fonologicznej i werbalnej długoterminowej, a także szybszego i automatycznego przypominania słów oraz podzielności uwagi. Zauważono istotnie różnice w zakresie podtestów Baterii Metod Diagnozy Przyczyn Niepowodzeń Szkolnych 10/12 mierzących funkcje słuchowo-językowe oraz integrację wzrokowo-słuchową, a co najistotniejsze, zaobserwowano mniejszą liczbę błędów ortograficznych i specyficznych w dyktandzie.
Terapia Metodą Warnkego okazała się efektywna w terapii dysleksji rozwojowej u dzieci. W wyniku oddziaływań terapeutycznych nastąpiła poprawa funkcjonowania dzieci w zakresie konkretnych umiejętności szkolnych, co daje duże możliwości praktyczne.
Sklep
Utworzono z pomocą Loobinoo
Matura czeka
Słonik - gabinet terapeutyczny
© Aneta Niewęgłowska